Nog vijf weken

9 december 2019 - Willemstad, Curaçao

Hi lieve lezers,

Vandaag besefte ik mijzelf dat de tijd hier in Curacao langzaamaan steeds minder wordt. Over iets langer dan een maand zal ik al terugvliegen naar Nederland. Iets waar ik op dit moment totaal geen zin in heb. Iedere dag geniet ik meer van het eiland, wordt mijn stage steeds leuker en krijg ik een steeds betere band met mijn lieve vriendinnetjes.

Vorige week is mijn vader hier op vakantie geweest. De eerste dag vond hij Curacao een grote ramp. Het was oud, 'aftaans' en vooral heel stoffig en vies. Maar toen..

Gedurende de dagen begon ook pap steeds meer te genieten van het eiland, de cultuur te leren kennen en steeds meer dingen te zien. We hebben samen ook super veel gezien in die week. We zijn met een jacht naar Klein Curacao gevaren, hebben veel strandjes gezien, heerlijk uit eten geweest, op stap geweest en vooral genoten van het warme weer en van elkaars gezelschap. Het afscheid afgelopen zaterdag was voor mij ook best wel heftig. Ook al zie ik papa weer over vijf weken, blijft het toch altijd moeilijk. Volgend jaar zullen wij zeker terugkeren naar het Caribisch gebied.

Met papa ben ik ook naar Rescue Paws Curacao geweest. Rescue Paws is een opvang voor zwerfhonden. Ik werd op één hondje op slag verliefd. Het hondje was net een paar dagen binnen gebracht bij de opvang. Het hondje is een soort van lichtbruine teckel. Toen we mama vertelden dat wij een hond wilden adopteren, brak nog net niet de derde wereldoorlog uit. Het hondje (ik heb hem alvast Bert genoemd) zal nog even geduld moeten hebben haha.. Verder hebben wij bij de opvang vooral lekker rondgekeken en geknuffeld met puppy's.

Mijn laatste twee weken op stage zijn in gegaan. Ik merk dat mijn collega's mij nu echt zien als een van het vaste personeel. Ik mag inmiddels medicatie delen, mee naar afspraken in het ziekenhuis, en als enigste stagiaire mijn telefoon bij houden tijdens de dienst en de pauzes. Met de patiënten krijg ik ook een steeds betere band. Ik merkte dit vooral toen ik afgelopen week samen met mijn vader het hospice bezocht en de patiënten zeiden dat ze mij al miste. Ontzettend lief! Ik ga de patiënten en het personeel zeker missen als ik klaar ben met stage.

Als ik klaar ben met mijn stage, heb ik nog drie weken vakantie hier. In die drie weken ga ik lekker rustig aan doen, nog naar wat strandjes, Kerst en Oud en nieuw vieren met mijn vriendinnetjes en vooral nog genieten. Als alles mee zit, ga ik vanaf februari beginnen aan de afstudeerfase. Hopelijk gaat dit lukken! Nog even bikkelen en nog wat herkansingen halen, en dan is het eindelijk zo ver. Ik ben blij als ik klaar ben met school en lekker kan gaan werken. Ik weet in ieder geval zeker dat ik terug wil naar mijn oude werk bij OBIN. Ik mis de collega's ontzettend erg en had het super naar mijn zin daar. Zodra ik terug in Nederland ben, kom ik zeker een keer langs om een bakkie te doen en de mogelijkheden voor een baan te bespreken.

Tot de volgende blog!

Liefs, Christa

1. Monique en ronald visser:
    9 december 2019
    Hoi lieve Christa,
    Fijn dat het zo goed bevalt voor je en fijn dat je paps het ook gezellig heeft gehad daar. Gewoon op vakantie terug inderdaad, maar in de tussentijd ook weer ff terug bij je oude maatjes hoor, we missen je en kijken er naar uit je weer te spreken.
    Voor dat stakkertje bij Rescue Paws hoop ik dat er snel een goed adres komt, wij hebben ook zoveel geluk van onze adoptie hond dus snap dat jullie er ook voor zijn gevallen. Maar je mams is het meeste thuis Christa.
    Heel veel geluk en plezier nog in je laatste weken, snap dat ze je daar gaan missen.

Liefs van ons.