Tranen gelachen, onnozel gedaan

25 oktober 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Hallo lieve lezers,

Eindelijk weer een vrij uurtje gevonden om een blog te schrijven. Vorige week heb ik genoten van een heerlijke week vakantie met familiebezoek. Mams, opa en oma zijn vanuit Nederland 10 dagen overgekomen om te bekijken waar ik nu leef en woon. Wat heb ik genoten van ze en wat hebben zij genoten van dit eiland! We hebben veel kunnen doen.

Samen met mama, opa en oma zijn we naar Westpunt geweest, leguaan gegeten, naar Kura Hulanda geweest, een dagje Willemstad met lokaal eten, een slavenhuis bezocht en heerlijk gezwommen in het zwembad bij onze bed & breakfast. Een heerlijke relaxte vakantie. Zelfs nog lekker quality time met mams gehad. We zijn saampjes lekker naar de bioscoop op het strand geweest en gewinkeld. Als hoogtepunt heb ik samen met een van mijn beste vriendinnen hier, Daimy, met dolfijnen mogen zwemmen. Mams ging met ons mee om een fotoreportage te maken. Dit was zo'n ontzettend gave en bijzondere ervaring.

Ik merkte aan mijzelf dat ik deze vakantie echt nodig had. Helaas was afgelopen woensdag het moment om de familie weer naar het vliegveld te brengen. Ondanks dat ik het super had met de familie, ontbrak toch 1 iemand. Mijn paps..

Wekenlang heb ik gevraagd of paps toch niet bij kon boeken. Vanwege werk en de honden kon dit niet, maarrrr...

Als verrassing komt papa 28 november naar dit eiland toe om samen nog vakantie te vieren. Mijn geluk kan echt niet op!

Verder gaat het leven hier door zoals het altijd al ging. Stage lopen, feesten, met vriendinnen borrelen, leuke dingen doen, naar het strand, touren en ga zo maar door. Het antwoord op de vraag of ik Nederland mis; absoluut niet. Ik mis natuurlijk mijn familie en vrienden om mij heen, maar als ik de kans krijg om hier te kunnen wonen met mijn dierbaren twijfel ik geen moment. De sfeer is hier rustig, de mensen supervriendelijk en de temperaturen zijn uiteraard prima.

Vandaag hebben we weer twee keer happy hour, zoals iedere week. Eerst gaan we naar Chill, een beachclub waar je voor 25 gulden een emmer Amstel Bright kunt halen en kunt chillen met vrienden. Later op de avond naar Wet & Wild, een andere beachclub waar wij wekelijks tot in de late uurtjes te vinden zijn. Met mijn 'zussen' schateren we iedere week weer van het lachen, omdat er altijd wel iets gebeurd waarbij we onze lach niet kunnen houden. De meiden zijn echt vriendinnen voor het leven geworden, en als wij terug zijn in Nederland gaan wij elkaar zeker weten vaker terugzien.

Jullie horen snel weer iets van mij!

Liefs, Christa

1. Monique en ronald visser:
    25 oktober 2019
    Ahhh, echt superfijn voor je, je naaste familie gezien en als verrassing toch ook nog je vader die langs komt. Genieten daar!
    Wederom groetjes van ons,
    Ronald en Monique
  2. Natas:
    26 oktober 2019
    ❤️
  3. Esther van den Berg:
    27 oktober 2019
    Wat een leuk verhaal weer. Je kan anders nog altijd schrijfster worden hahah
    Lekker genieten van alles Chris....maar volgens mij doe jij dit al!

Liefs Es