Angels gather here

9 september 2019 - Sint Michiel, Curaçao

Hi lieve lezers,

Een beetje een verlate blog. De tijd hier op Curacao gaat bizar snel. Dagelijks heb ik amper tijd om te rusten, omdat er zo veel te doen staat.

Inmiddels ben ik begonnen aan mijn tweede week op stage. Het hospice van Stichting Hamied is een hospice met 24 kamers, waarvan een klein deel nog bezet is door verpleegtehuis patiënten. Vorige week is er weinig gebeurd op stage. Het meest spectaculaire was toch wel het verjagen van een kip. Omdat er meer dan voldoende personeel is voor de hoeveelheid patiënten die er op dit moment in het hospice liggen, heb je regelmatig de tijd om te kunnen zitten. Ik ben dit totaal niet gewend vanuit Nederland, en dit kost me best even om deze manier van werken over te nemen.

Vandaag is de dag begonnen met twee opnames. Een Nederlandse man van 49 jaar, en een kindje van 9. Tot nu toe pak ik het allemaal goed op, zolang ik er niet te veel bij nadenk.

Naast deze heftige opnames en indrukken, denk ik iedere dag ook aan mijn lieve oud-collega Diana. Diana, als je dit leest: een hele dikke knuffel van mij. Ik denk aan jou.

Naast de stage is het ook nog tijd voor leuke dingen. Met de nieuwe huisgenoten gaan we geregeld op stap, koken we iedere avond samen en hebben wij de eerste poolparty al georganiseerd. Wat ben ik blij met deze leuke groep mensen om mij heen! Iedere dag leuke verhalen over de gebeurtenissen op stage en dingen die zij allemaal mee hebben gemaakt. Afgelopen weekend zijn wij naar de Kleine Knip, en Blue Bay Beach geweest. Twee prachtige stranden! Het lijkt net een kaartje. Ook hebben wij de nodige happy hours meegepakt op het eiland. In een woord; fantastisch!

Jullie lezen snel weer iets van mij.

Liefs, Christa

2. Natas:
    😍😍
  3. Diana Donga:
    9 september 2019
    Ik lees t zeker wat ben je toch n lieverd! Xxx Diana
  4. Monique en ronald visser:
    12 september 2019
    Fijn dat je in zo’n leuke groep terecht bent gekomen en ook lekker kan stappen daar. Want een opname met zulke jonge mensen is wel heel heftig. Daarom goed dat er tijd is voor leuke dingen, geniet er van lieverd🤗