'Hopi benauwd'

17 september 2019 - Willemstad, Curaçao

Hey lieve lezers,

Ik heb gelukkig weer even tijd gevonden om een nieuwe blog te schrijven. Man, wat heb ik het druk hier! Met 4 dagen stage, 7 huisgenoten, een vriendinnenteam en talloze happy hours, zit ik hier niet bepaald stil.

Inmiddels is de eerste cliënt overleden in het hospice. Het was even een vreemd moment, maar ik heb er geen moeite mee gehad. De overleden mevrouw was door de begrafenisondernemer al opgehaald voor ik op stage was. Ik merk hier wel dat het leven direct doorgaat en er weinig wordt stilgestaan bij de overledenen. Misschien maar beter ook, anders zou het een treurig gebeuren hier worden. Verder heb ik het wel naar mijn zin op stage. Het is even zoeken naar je plekje, maar de collega's zijn gelukkig ontzettend lief.

De warmte is deze maand niet te houden op het eiland. Al een aantal keer is code geel/oranje afgegeven voor de hitte. Gelukkig staat het hospice vol met ijsblokjes en ventilators, anders was het een hele opgave geweest om de stagedag door te komen. Hopi benauwd buiten!

De afgelopen week heb ik veel gedaan met mijn vriendinnenclub hier. Stuk voor stuk heerlijk spontane meiden die houden van heel veel biertjes en feest. We lijken soms net zussen :). Met de meiden gaan wij veel naar het strand, standaard iedere vrijdag naar Chill, standaard iedere zaterdag naar Zanzibar, geshopt, poolparty gehouden en ga zo maar door. Tussendoor ga ik nog drie keer per week sporten met mijn huisgenoot, en proberen wij het huis schoon te houden.

Inmiddels heb ik hier al een paar prachtige stranden gezien. Afgelopen week zijn wij naar Playa Porto Marie geweest, het welbekende strand waar wilde varkens rondlopen. Onzettend leuke ervaring om op een strandbedje te liggen en tegelijkertijd er voor zorgen dat jouw spullen niet door de varkens wordt meegenomen. Ook zijn wij naar Blue Bay Beach geweest, Grote Knip, Kleine Knip, Kokomo, Jan Thiel Beach en uiteraard Mambo Beach. De mooiste tot nu toe vind ik toch wel Kleine Knip. Kleine Knip is een heel knus strandje waar het niet zo druk is. Het zand is super wit, en het water is helder blauw. Precies zoals uit een film.

Snel horen jullie meer van mij!

Liefs,
Christa

1. Monique en ronald visser:
    17 september 2019
    Geniet er van Christa! Naast je stage lekker genieten van de mooie dingen op het eiland. Groetjes van ons.
  2. Natas:
    17 september 2019
    Prachtig hè.. Genieten 😘
  3. Jan, Angelique & Mike:
    18 september 2019
    Lekker genieten christa , ja ja schoon maken dat kan je bij iemand in de leer geweest hè 🤣🤣
  4. Heusinkveld:
    18 september 2019
    Leuk verhaal hoor heb het samen met tante Jen gelezeb