Iets vertraagd, toch geslaagd

27 augustus 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik aangekomen op het mooie Curacao. Dit ging niet zonder slag of stoot...

Het begon allemaal op schiphol. Na een emotioneel afscheid van mijn lieve papa, mama, opa en oma was ik klaar om naar het eiland af te reizen. Na de intens spannende incheck (ik had lichtelijk iets teveel bij me) kon ik zonder bijbetalen door naar de gate. Daar aangekomen kwam ik mijn nieuwe Westlandse vriendinnen Fenna en Sterre al gelijk tegen. De sfeer zat er direct in. Nadat wij na drie kwartier voor de gate wachten eindelijk het vliegtuig in mochten, besloot het toestel en uur na geplande vertrektijd de lucht in te gaan. Heerlijk begin!

Na een vlucht van 9 uur waren wij eindelijk aangekomen op het paradijs. Even langs de immigratiedienst, en door naar de koffers. Natuurlijk kwam de ‘Winkelman-koffer’ als allerlaatst de band op. Niet geheel stressvrij liep ik verder naar de uitgang. Hier zou ik samen met Kelly, een andere stagiaire opgehaald worden.

Na anderhalf uur wachten op ons vervoer vroegen wij ons af hoe groot daadwerkelijk de files op het eiland zijn, en hoe groot de kans is dat dit mis kon gaan. Na 2,5 uur kwam onze taxi, mijn huisbaas Anchelo. Deze relaxte man kwam ons ophalen en leidde ons rond onder het genot van een Amstel Bright over het eiland. Uiteindelijk aangekomen bij mijn huis, was ik blij verrast. Een ontzettend leuke villa met daarbij drie huishonden en schattige kleine kamertjes. Gelukkig was daar een van mijn nieuwe huisgenoten Reinier om mij op te vangen en rond te leiden. Na de boodschappen en het avondeten konden wij in de achtertuin genieten van een welverdiend koud biertje. Genieten met een hoofdletter G!

Snel horen jullie meer van mijn avonturen!

Bonochi!

Liefs, Christa

1. Rianne Reinke:
    27 augustus 2019
    Nou lieverd dat is ook niet niks zo'n afscheid. Hopelijk gaat t nu van een leie dakje.xx